BWH Hotels kvalitetsprogram (Global Quality Assurance Program) är unikt för BWH och fastställer minimikrav på den kvalitet och service som ska uppfyllas av alla BWH-hotell över hela världen. Programmet innehåller tusentals punkter som varje hotell ska uppfylla för att bibehålla en hög och tillförlitlig standard och service.
Kvalitetssäkringssystemet säkerställer en hög och jämn nivå på service och kvalitet för alla våra hotellgäster runt om i världen, men är även en kvalitetsstämpel för dig som hotell inom BWH Hotels. Du kan känna dig trygg i att vara en del av en kedja med god standard.
Varje hotell har minst en kontroll cirka var 10:e-11:e månad och blir inte meddelade mer än 24 timmar före inspektionen. Kvalitetskontrollerna utförs av en kvalitetssäkringsassessor (Quality Assurance assessor), som certifierats av BWH International.
The International Quality & Service Award-programmet belönar högpresterande hotell inom områdena kvalitet och service. Hotellet kan kvalificera sig både vad gäller kvalitetssäkring och service men även betyg från externa kanaler och sociala medier.